Pocs territoris poden presumir de la diversitat de paisatges que ofereixen les Terres de l’Ebre, més de 3000 km2 al voltant de la desembocadura del riu Ebre que engloba a quatre comarques i on destaca el Parc Nacional del Delta, amb les seves espectaculars platges de sorra fina, els massís d’Els Ports, o ciutats històriques com Tortosa. I tor reblat per la poca densitat de població del territori donant al visitant la sensació d’immersió en una natura verge encara per descobrir; en definitiva unes vacances ideals per passar-les amb família despreocupat de les aglomeracions i, per descomptat, un paradís per als amants dels esports a l’aire lliure.
Pel que fa al Parc Nacional del Delta, és l'hàbitat aquàtic protegit més important de Catalunya i presenta una riquíssima varietat d'ambients, ja sigui l’espectacular riu, l’imponent mar, badies inacabables amb platges de dunes, illes fluvials, salobrars i arrossars al costat de boscos de ribera, i tot, reblat per la perfecta cohabitació de la natura amb els usos humans de la pesca, l'agricultura o la ramaderia.
D’altra banda, els amants de les muntanyes disposen del massís d’Els Ports, més de 35.000 hectàrees d’un parc natural escarpat i abrupte, que sorprendrà al visitant per la sensació d’endinsar-se en un espai indòmit i desconegut. El massís disposa de 28 itineraris senyalitzats per fer a peu entre pins, faigs i alzines on es podrà descobrir fauna com la cabra hispànica, el cavall de la camarga o la cigonya blanca.
Seguint amb les propostes de turisme actiu, Terres de l’Ebre també és ideal per als cicloturistes gràcies a la quantitat, qualitat i tranquil·litat de les seves carreteres, on destaca una proposta familiar com la via verda sobre l’antiga via del ferrocarril que unia la Puebla de Híjar, a Terol, amb Tortosa, i que ofereix 100 quilòmetres de màgia sobre rodes.
Altres propostes actives excel·lents són el caiac, que permet descobrir les badies del litoral o navegar pel riu en un viatge de 5 etapes; sense oblidar l'estació nàutica de Sant Carles de la Ràpita on es pot navegar a vela, fer surf, pàdel surf o surf d'estel. I si el que un vol es navegar a mar obert també es pot fer-ho a l’hora que es practica submarinisme entre tonyines.
Però si el que es busca és la relaxació, el litoral ofereix 140 quilòmetres de cales solitàries i amagades pels penya-segats així com platges espaioses de sorra fina i aigües clares i poc profundes.
Els amants de la història i tradicions tampoc quedaran decebuts amb ciutats com Tortosa, que al juliol celebra la Festa de la Renaixença que emplena els carrers de teatre i concerts; visitar la Terra Alta per descobrir les petjades la tristament famosa Batalla de l’Ebre; o descobrir els espais que va habitar el pintor Pablo Picasso en la seva estada a Horta de Sant Joan.
Per últim, no cal oblidar la sublim gastronomia, la qual reflexa tota aquesta diversitat ja sigui amb cuina tradicional o d’autor i on destaca la Ruta del Vi de la Terra Alta, o els 400 productors ecològics del territori que treballen productes km Zero, i que serviran per reblar l’estada a les Terres de l’Ebre.